Saturday 14 May 2011

Sabtu yang indah keranaMu..

Assalammualaikum pada sapa2 yang sudi membaca tulisanku ini. Bersyukur kerana Allah memberikan kesihatan yg amat memuaskn kerana leklina masih bernyawa lagi..

Hari sabtu yang memenatkan...kenapa leklina berkata begitu...jam 9 pagi leklina telah berada d Masjid Al Husna untuk kelas Pengajian Tajwid dan berakhir se awal jam 10.30 pagi kerana Muslimat akan terus ke rumah sahabat kami kerana menghadiri untuk Majlis bacaan yassin dan doa selamat sempena permergian sahabat kami Fauziah bersama suami dan ibunya . Terima kasih menjemput kami..semoga perjalanan sahabatku Fauziah dan keluarganya d permudahkan. Berkongsi ilmu dn pengalaman d Tanah Suci bersama nya..membuatkan leklina terlambat sampai ke rumah.

Lebihkurang pukul 2ptg leklina sampai d rumah...selepas menunaikan kewajipan diri leklina merehatkan badan sebentar. Perasaan berbelah bagi kerana akan ke Masjid jam 3 petang...ya Allah kalau kau izinkan permudahkanlah.....leklina berniat di dalam hati sebelum terlelap bersama telekung..sememangnya niat yang suci telah d makbulkan olehNya, tepat jam 3.15 petang leklina tetiba terjaga..lantas bersiap2 ala kadar utk menghadiri kelas Tafsir Al quran....kelas baru dan pengisian yg baru...alhamdulillah kelas berjalan dgn lancar dan di permudahkan.

Tapi apa yg leklina amati pd kedua2 kelas pengajian ini, kita kenalah jujur pada diri,perlu menerima teguran..semoga hati2 umat Muhammad ini bersatu meningkatkan umah..bersatu utk kebenaran dan bersatu berpegang kepada tali ALLAH...di sini leklina telah dapat kesimpulan nya..ya Allah terima kasih kau menggerakan hatiku utk ke Majlis ilmu.

Bila balik ke rumah hanya ada 2 anak kembar dan yang bongsu manakala Nad masih d Melaka kerana Pementasan Serabainya..(katanya malam ni TYT Melaka akan menghadirkan diri di Dataran Sg Rambai)...sementara itu suamiku bersama anak2 bujang balik Perak utk menjaga ibu /embah yg sakit d kg(mengikut giliran) walaupun macam2 ada ttg ank bujangku itu tetapi mereka pergi juga kerana perasaan tanggungjawab. Terimakasih ye anak2ku Fayaddh Helmy dan Farris Helmy..(sementara belum masuk semesta lagi..)

Leklina rasa cukuplah nukilan perasaan kali ni..penat tau...rasanya mcm nak santai bersama anak daraku..apa2 pun yang kita lakukan semuanya telah di tentukan olehNya..kita sebagai hambanya menerima dan melakukan segalanya dgn sejujur jujurnya dan penuh kesyukuran...

*Hamba yang jahil memerlukan ilmu dan kesedaran..!!

No comments:

Post a Comment