Tuesday 22 March 2011

Gejolak Jiwa....

Bulan bagaikan berbicara sendirian,membuatkan hatiku kesunyian,malam dtglah memeluk kerinduan...yg pasti aku hanya pasrah pdMu...Bicaralah aku tentang sukaduka kehidupan,mencari matlamat penghujung rasa...
Bagaikan jiwaku teriris terluka...tapi munajat memohon keampunan..pastikahhh aku d terima sbg kekasihmu....

Umpama mimpi yg tak berpenghujung...mencari sesuatu yang tak pasti..meredah gejolak jiwa..bagaikan tersungkur d bumi...tapi kepahitan mengatasi segalanya...Manisnya bicara bagaikan madu ..tapi madu ku pahit bagaikan hempedu,aku tetap menghirup kepahitan itu..walaupun ia bagaikan racun.

Kusangka panas hingga ke petang...tapi syg d tngh jalan menitis jua...kesuraman itu bagaikan sementara muncullah pelangi mewarnai diri...bersyukur berzikir bermunajat pdmu tanda bertuahnya diri..Kesedaran bagaikan d julang..tapi merintis duri2 kesukaran membuat diri penuh keinsafan...adakah aku masih d terima olehNya...

Bukannya mudah utk melaksanakannya tapi tak mudah utk melepaskan begitu saja tanpa rasa kekesalan diri..untungnya diri terpilih walaupun jiwa bergolak penuh keresahan..alhamdulillah dapat mengatasi hanya dengan iringan doa keampunan...jadilah jiwa2ku antara jiwa2 yang penuh keiman..Ya Allah bukannya mudah tapi aku tidak mahu tersungkur hanya kerana kepahitan rasa membawa kepalitan jiwa dan raga..moga doa2ku di makbulkan olehNya...jua jadilah aku insan yg terpilih yg engkau redhoi..Amin....Ya Rabb...

*Mencari itu mudah tapi mengamalkannya menjadi kepayahan tapi itu bukan alasan.....!!

No comments:

Post a Comment